Aktivity

AKTUÁLNE PLATNÉ INFORMÁCIE A OPATRENIA

Vážení rodičia, milí žiaci,

veľmi si s kolegami vážime Váš zodpovedný prístup a podporu, vďaka ktorým sa nám doteraz darilo vyučovať prezenčne a udržať v priestoroch školy relatívne bezpečné prostredie. 

Situácia sa objektívne zhoršuje, preto sme nútení operatívne prijímať rozhodnutia, ktoré sledujú dve priority v tomto poradí:

1. Zdravie žiakov a zamestnancov školy.

2. Vzdelávanie. 

V škole rešpektujeme platnú legislatívu a nariadenia vyšších orgánov. V súlade s nimi prijímame opatrenia, ktoré nám pomáhajú optimalizovať podmienky edukačného procesu.

1.V prípade výskytu pozitivity na ochorenie COVID 19 prechádzajú konkrétne triedy na dištančné vyučovanie počas preventívnej karantény. 

“Riaditeľ, po informovaní zriaďovateľa, musí prerušiť vyučovanie v triede alebo viacerých triedach, v ktorých sa vyskytla osoba pozitívna na COVID-19 alebo osoba, ktorá mala pozitívny výsledok domáceho Ag samotestu počas obdobia 2 dní pred jej testovaním alebo po objavení prvých klinických príznakov. Ak sa v triede vyskytne žiak alebo zamestnanec pozitívny na ochorenie COVID-19, idú žiaci z triedy a zamestnanci, ktorí boli v úzkom kontakte s osobou pozitívnou na ochorenie COVID19 do 10-dňovej karantény (okrem tých, ktorí si uplatňujú výnimku z karantény). Pokiaľ výsledok PCR testu vykonaného najskôr v 5. deň od kontaktu s pozitívnou osobou je negatívny a žiak alebo zamestnanec nemá žiadne príznaky COVID-19, karanténa môže byť ukončená po 7 dňoch. Ak je v triede 100% žiakov s výnimkou z karantény, pokračuje trieda v prezenčnom vyučovaní.”

Rodičia a plnoletí žiaci sa riadia nasledovnými pokynmi ŠKOLSKÉHO SEMAFORU:

“Trieda žiaka, ktorý mal pozitívny výsledok Ag samotestu ostáva doma – nemôže ísť do školy. Všetci žiaci, ktorí boli v úzkom kontakte so žiakom s pozitívnym výsledkom Ag samotestu za posledné 2 dni od jeho testovania alebo od objavenia sa prvých klinických príznakov (okrem tých, ktorí majú výnimku z karantény a neprejavujú príznaky COVID-19), kontaktujú svojho všeobecného lekára pre deti a dorast a prihlásia sa na PCR test cez korona.gov.sk.”

2. Na hodinách TSV postupujeme podľa platného športového covid semaforu.

Telesnú a športovú výchovu odporúčame organizovať v prípade priaznivých klimatických podmienok v exteriéri (školský dvor, okolie školy, park a pod.) formou, ktorá nepredstavuje zvýšené epidemiologické riziko prenosu infekčného ochorenia COVID-19 (napr. strečing, správne držanie tela, prechádzky).”

3. Postup pri delení triedy na skupiny.

Pokiaľ nie je možné zabezpečiť okamžitú dezinfekciu učební, ktoré slúžia na delené hodiny, trieda ostáva v kmeňovej učebni spojená. 

4. Využívanie spoločných priestorov. 

Od 29. 11. 2021 bude možné ohrievanie obedov iba podľa harmonogramu tak, aby sa zabezpečila dôkladná dezinfekcia a zabránilo sa premiešavaniu žiakov z viacerých tried. 

Prosíme rodičov a žiakov, aby sa pokúsili prispôsobiť situácii a uprednostňovali dočasne suchú stravu, viď. nariadenie školského semaforu.

Stravovanie 

a) Stravovanie žiakov a zamestnancov sa musí uskutočniť bez premiešavania žiakov, tried a skupín, ak to prevádzkové podmienky neumožňujú, je možné pristúpiť k vydávaniu suchej stravy prostredníctvom balíčkov. 

b) Je nutné urobiť zonáciu priestorov jedálne podľa tried pri sedení za stolmi. 

c) Stravovanie v jedálni je umožnené len žiakom a zamestnancom. 

d) Výdaj jedál pre cudzích stravníkov je možné umožniť len výdajným okienkom, bez možnosti konzumácie jedla v priestoroch školskej jedálne. ” 

5. Domáce Ag samotesty.

Záujem o domáce Ag samotesty rodič alebo plnoletý žiak nahlasuje cez IŽK. Oznámenie záujmu sa týka aj rodičov a žiakov, s ktorými sme už komunikovali osobne alebo mailom. Testy budeme objednávať podľa zoznamu v IŽK. 

Použitie Ag samotestu je rodič alebo plnoletý žiak povinný oznamovať škole prostredníctvom IŽK. (Menu – COVID + Oznámenie o použití samotestu.)

6. Oznámenie o výnimke z karantény a Vyhlásenie o bezinfekčnosti.

Vyhlásenie o bezinfekčnosti je potrebné odovzdať osobne žiakom po príchode do školy alebo rodičom prostredníctvom IŽK. Oznámenie o výnimke z karantény nám pomôže efektívnejšie prijímať rozhodnutia a zodpovedne prispôsobovať podmienky vyučovania v konkrétnej situácii. Toto tlačivo škola tiež prijíma aj prostredníctvom IŽK.

7. Vstup do priestorov školy cudzím osobám.

Cudzím osobám je vstup do priestorov školy umožnený iba v nevyhnutných prípadoch, v režime OTP a so súhlasom riaditeľky školy. Daná osoba je povinná predložiť čestné vyhlásenie o bezinfekčnosti.

V prípade akýchkoľvek otázok sa prosím obráťte na triednych učiteľov alebo na sekretariát školy (telefonicky alebo mailom).

Prajem všetkým pevné zdravie a veľa trpezlivosti.

Henrieta Drgová Petrovičová 

riaditeľka školy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.